Monday, April 11, 2011

Trip #4- Our biggest team yet! これまでで一番大きなチーム!

Wow has the Lord blessed us as we begin our fourth trip to the Touhoku Region! We are ecstatic to introduce our largest team so far, 18 brothers and sisters in Christ uniting to serve the least and the lost.
東北地方への4度目の旅に当たり、主は豊かに祝福してくださいました。これまでで一番大きいチームを紹介することに興奮しています。18人のキリストにある兄弟姉妹が、被災地の方々に仕えるために一つとなりました。

Once again, the Lord has brought together many churches to serve in unity and love. Represented by this team are Calvary Chapel Okinawa, Calvary Chapel Ginowan, Calvary Chapel Kokubunji, Horizon Tokyo Chapel, and Calvary Chapel Montebello. The team poses here outside of CC Kokubunji before we depart.
再度、一致と愛の中で仕えるために、主が多くの教会から仲間を集めてくださいました。このメンバーは、CC沖縄、CC宜野湾、CC国分寺、ホライズン東京チャペル、そしてCCモンテベロを代表して集まりました。CC国分寺で出発の前に、チームがポーズをとっています。

With a team this size, constant prayer is a must! The team enters the throne room of our Lord in prayer before they enter the cars.
これだけの大所帯だと、継続した祈りが必要不可欠です。チームは車に乗り込む前に、祈りによって主の王座に入りました。

The plan for this week has been given a little more structure, and it is our prayer to adopt this plan as a beginning template for future trips, as the Lord leads. It is also time to begin preparing for groups from churches outside Japan to join in these trips. A special invitation and information will be posted soon to describe that in more detail, but we are excited in anticipation of how God will be expanding this ministry!
今週の計画は、少し組織化されています。そしてこの計画が、主が導いてくださる将来の旅のために、ひな形として取り入れられることが私たちの祈りです。また、外国から救済の旅に参加する教会のグループを受け入れる準備の時にもなります。そのことについて特別な招きと情報の詳細を、近々アップする予定です。それにしても、このミニストリーを主が拡大しようとしておられる予感がして、わくわくします!

On the road to Sendai, a little wet and windy, and then all of a sudden a 7.0 earthquake rattles the countryside! No injuries or damage to report, but we are soon ushered off the expressway and must find another route north. And we are still over three hours away from destination! Never a dull moment over here.
仙台へ向かう途中、少し雨が降り、風が吹いていました。そして、突然、M7.0の地震に遭いました。けがや被害はレポートされていませんが、すぐに高速道路を下りて、北に向かう別の道を探さなければなりませんでした。しかも目的地まで、まだ3時間はかかる位置にいました。のろのろしている暇はありません。

We attempt to enter the expressway by another entrance further north, only to be denied. Cool short video now available concerning this incident. We then made our way by a parallel local road, and found a restaurant to eat dinner and fellowship. As we finish, we discover online that the expressway is reopened, and we are quickly able to get back on and make it to Sendai by 11 p.m., a little later than planned but we just praise the Lord for a safe arrival.
さらに北に行ったところで高速道路に乗ろうとしましたが、拒否されてしまいました。その光景を収録した、かっこいい短いビデオが見られます。それから、高速道路に並行して走る下道を行くことにしました。そこで、夕食とフェローシップのためのレストランを見つけました。食事が終わる頃、インターネットで高速道路が開通したことを知りました。そのため、すぐに高速道路に乗ることができて、午後11時までには仙台に到着できました。到着は予定より少し遅くなりましたが、無事に導いてくださった主をほめたたえます。

As we continue to share our adventures this week, please join us in prayer for strong unity within this awesome large team, and for full redemption of time and we attempt to reach even more of the communities with the love and hope of Jesus Christ. Thanks so much, see you tomorrow!
今週も私たちの冒険を分かち合います。どうか、皆さんも祈りによって参加してください。このすばらしく大きなチームに強固な一致があるように、なすべきことを完全に達成できるように、イエス.キリストの愛と希望によって、より多くの地域に救いの手を差し伸べられるようにお祈りください。本当にありがとうございます。

No comments:

Post a Comment