Monday, March 28, 2011

The 2nd Trip - Day 1: New Team, Same Heart.

By Monday afternoon, we had all made it to Pastor Chizuo’s house.

月曜日の昼に知主夫さんの家に全員が集合しました。

Pastor Jack Bell from Calvary Chapel Kamakura drove in with his son, Yoshiki, and fellow church member, Mr. Yogo Takahashi. Soon after, Joseph and Amy Totsis, missionaries in Osaka out of Calvary Chapel Montebello, arrived by train.

カルバリーチャペル鎌倉の牧師のジャック・ベルさんと息子のヨシキ、そして教会メンバーの高橋ヨゴさんは車で到着しました。そのすぐ後にカルバリーチャペル・モンテベロから大阪に宣教師として派遣されているジョセフ、エイミー・トッティスは電車で到着しました。

We sat down for a quick lunch and debriefing of the previous week. Pastor Chizuo took the opportunity to share how the LORD put Calvary Tohoku Relief on his heart and specifically the town of Ishinomaki (see “The Calling”).

私たちは軽めの昼食と前週の救援活動の様子を聞くために腰を下ろしました。知主夫さんは主がどのように彼の心にカルバリー東北救援活動の志を立てられ、特に石巻市に心が動かされたのか分かち合ってくれました。(詳細は“The Calling”をお読み下さい。)

Only the second week into this relief effort and already, the LORD is bringing so many together to work in one accord. We are reminded of Philippians 2:2, “Fulfill my joy by being like-minded, having the same love, being of one accord, one mind.”

この救援の努力が始まってまだ2週間ですが、主はすでに多くの人をひとつのことのために集めておられます。ピリピ2章2節「私の喜びが満たされるように、あなたがたは一致を保ち、同じ愛の心を持ち、心を合わせ、志を一つにしてください。」が思い起こされました。

With that set as the focus, it was time to get started. We packed up our bags and headed over to Calvary Chapel Kokubunji where several church members were standing by ready to help.

このみことばに焦点があったところで、活動を始めるときが来ました。自分たちの荷物をまとめ、数人のメンバーが手伝うためにスタンバイしているカルバリーチャペル国分寺に向かいました。


We cut out tickets for an outreach event planned for Wednesday and loaded up the truck with what seemed like an endless amount of boxes. It is amazing to see what the LORD provides when the body of Christ comes together.
水曜日に予定しているアウトリーチイベントのためのチケットを用意しました。そして無尽蔵と思えるような大量の物資をトラックに積み込みました。キリストの体がひとつになるときに主が与えてくださるものを見て驚くばかりです。






We arrived in Wakabayashi around 12:30 AM. Within the first hour of our arrival, the ground was already shaking – two and half weeks since the devastating earthquake, the aftershocks continue.

仙台の若林地区に夜中の12時半頃に到着しました。到着して1時間もしないうちに地震がありました。震災から2週間半たった今でも余震は続いています。

“For David says concerning Him: ‘I foresaw the LORD always before my face, For He is at my right hand, that I may not be shaken.’” Acts 2:25

「ダビデはこの方について、こう言っています。『私はいつも、自分の目の前に主を見ていた。主は、私が動かされないように、私の右におられるからである。」使徒の働き2:25

1 comment:

  1. Thank you for the updates. Continuing to pray for God's work to continue to go forward and for all of your safety. Also, for God to continue to direct your steps.

    ReplyDelete